Klantgericht denken & handelen

Inhoud van de training

De trainee leert het belang van een klantgerichte houding en gedrag. Hij leert zich in te leven in de klant en wordt uitgedaagd om te ontdekken wat in zijn vermogen ligt om aan klantgerichtheid nog beter uiting te geven. Eigen verantwoordelijkheid nemen en actiegericht!

Resultaten training

Na de training klantgericht denken en handelen:

  • kent de trainee het belang van een klantgerichte houding en gedrag
  • kan de trainee aangeven wat professionaliteit voor zijn vak betekent
  • heeft de trainee inzicht in de vormen van communicatie
  • is de trainee is staat zich te verplaatsen in de klant
  • weet de trainee hoe zijn communicatie beter af te stemmen op de klant
  • weet de trainee hoe hij met opmerkingen en eenvoudige klachten van klanten moet omgaan

Een klantgerichte houding leidt tot tevreden klanten en tevreden medewerkers.

Voor wie

Deze training is voor alle organisaties waarvan de medewerkers zich bewuster willen worden van hun impact en aansluiting op de klant en daarin willen groeien.

Omschrijving training

  • wat betekent klantgerichtheid
  • wat omvat een professionele houding en gedrag
  • wat kan ik nog meer voor de klant betekenen
  • hoe werkt communicatie
  • kansen en valkuilen binnen communicatie
  • oefenen met de trainingsacteur

Vormgeving training

De training wordt op een interactieve wijze vorm gegeven. Dit gebeurt door gebruik te maken van oefeningen, discussies en rollenspellen. De feedback die wordt gegeven behoeft een veilige werksfeer die door de ervaren trainers en trainingsacteurs worden gecreëerd. De training richt zich op de behoeften van de individuele trainee en word gekoppeld aan de dagelijkse praktijk.

Referentie van onze klant

via: Allebedrijvenindoetinchem.nl
“Met mijn collega’s een scholingsdag gevolgd, verzorgd door Act in Move. De opzet van de dag was zo dat theorie en praktijk elkaar goed afwisselden. Ook actieve en passievere momenten waren goed verdeeld. Hierdoor bleef iedereen alert en was het rendement van de dag groot. Er was alle ruimte om wat er geleerd was meteen te oefenen. De dag heeft me uitgenodigd te reflecteren op mijn eigen gedrag op de werkvloer en hoe ikzelf invloed heb op mijn werkomgeving. Hiernaast heb ik goede handvatten gekregen om mijn gesprekstechnieken te verbeteren.”
Cijfer: 8,7

Bekijk alle referenties

Sanne van Haren
Wilt u meer weten over Klantgericht denken & handelen?

Wilt u meer weten over wat Act In Move voor uw organisatie kan betekenen?
Vul dan onderstaand formulier in om meer informatie te ontvangen.