Agressietraining
Emoties begrijpen we, agressie begrenzen we
Wanneer uw organisatie regelmatig contact heeft met cliënten, burgers of klanten kan het zijn dat medewerkers ook worden geconfronteerd met vervelend gedrag en agressie. Het respect naar elkaar dat eens zo normaal was is niet meer vanzelfsprekend. De lontjes worden steeds korter. Agressie is een fenomeen waar we steeds vaker mee te maken krijgen en de impact ervan kan groot zijn. U wilt als organisatie dat uw medewerkers goed voorbereid zijn op agressie en er professioneel mee omgaan? Wij helpen hen via effectieve communicatie op deze agressie te reageren.
Voor wie is deze agressietraining bedoeld
Deze training Omgaan met agressie is uitermate geschikt voor iedereen die in (telefonisch) contact is met cliënten, burgers of klanten en in mindere of meerdere mate te maken krijgen met vervelend gedrag en agressie. Hierbij valt te denken aan:
- huishoudelijke hulp, verzorgenden en verpleegkundigen
- baliemedewerkers
- telefonische klantenservice
- medewerkers in het sociaal domein
- winkelpersoneel
- gemeenteambtenaren

Resultaat
Na afloop van deze agressietraining bent u in staat om effectief en professioneel om te gaan met vervelend gedrag en agressie.
Onderwerpen die hierbij aan de orde kunnen komen zijn:
- wat is agressie
- verbale en non-verbale communicatie
- wat doet spanning met mij
- hoe zelf rustig te blijven
- sub-assertief, assertief en agressief
- waar ligt de persoonlijke grens
- de grens van de organisatie
- grenzen aangeven
- verschillende vormen van agressie herkennen
- hoe om te gaan met de verschillende vormen van agressie
- escalerend en de-escalerend gedrag
- oefeningen met een professioneel trainingsacteur
- …
Uiteraard wilt u een maatwerktraining die naadloos aansluit op de praktijk van uw organisatie. We gaan hierover vooraf met u in overleg.

Investering
Deze eendaagse maatwerktraining Omgaan met agressie kan op onze trainingslocatie of in-company worden verzorgd. De agressietraining kan individueel worden gegeven of als groepstraining. We gaan hierover graag met u in overleg over uw praktijksituatie. Afhankelijk van uw wensen maken wij een offerte op maat.