Omgaan met onbegrepen gedrag
Als je het niet begrijpt, vraag ’t dan
Binnen de verpleeghuiszorg, waar cliënten of bewoners met dementie wonen is het van belang dat er goed wordt aangesloten op de vraag. Dat is niet altijd gemakkelijk omdat mensen met dementie soms dingen doen die u niet begrijpt. Dit zogenaamde probleemgedrag brengt medewerkers op de werkvloer soms in grote verlegenheid. U wilt dat u en uw medewerkers goed voorbereid zijn op onbegrepen gedrag en er professioneel mee omgaan? Wij helpen om via effectieve communicatie op dit onbegrepen gedrag te reageren.
Voor wie is deze training omgaan met onbegrepen gedrag bedoeld ?
Deze training Omgaan met onbegrepen gedrag is uitermate geschikt voor iedereen die in direct contact is met cliënten of bewoners met dementie in het verpleeghuis. U wilt beter kunnen inspelen op dit gedrag en voorkomen dat er miscommunicatie of agressie ontstaat.

Resultaat
- wat is onbegrepen gedrag
- verbale en non-verbale communicatie
- wat doet spanning met mij
- hoe zelf rustig te blijven
- signaleren en reageren
- contact maken
- Luisteren, Samenvatten en Doorvragen
- hoe om te gaan met de verschillende vormen van onbegrepen gedrag
- escalerend en de-escalerend gedrag
- oefenen met een professioneel trainingsacteur